نمایندگی و خدمات پس از فروش اپل، تعمیرات تخصصی آیفون، آیپد، مک بوک

حسگر اثرانگشت تاچ آیدی، نقش بسیار مهمی در محصولات شرکت اپل ایفا می‌کنند. علاوه بر بالا بردن امنیت قفل نمایشگر دستگاه، برای انجام خریدهای دیجیتالی و یا تأیید اجازه ورود به اپ های جانبی می‌توانید به این حسگر اعتماد کنید. اما آیا تابه‌حال پیش آمده که با تاچ آیدی آیفون یا آیپد خود به مشکل برخورده باشید؟ دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است موجب بروز مشکل در روند استفاده شما از حسگر اثرانگشت دستگاهتان بشوند. در این مطلب روش‌هایی را برای دوباره کالیبره کردن تاچ آیدی و حل مشکلات مرتبط با آن مطرح می‌کنیم.
 دلایل احتمالی بروز مشکل برای تاچ آیدی
ممکن است که شما مشغول انجام کارهای روزانه خود مثل آشپزی، ورزش و یا حتی عوض کردن روغن خودرویتان باشید، در این حالت انگشتان شما خیس و یا کثیف شده و این موضوع موجب کاهش دقت در درست خوانده شدن اثرانگشت شما توسط حسگر اثرانگشت تاچ آیدی می‌شود. برای همین بهتر است در وهله اول از تمیز بودن انگشتی که بر روی تاچ آیدی قرار می‌دهید مطمئن شوید.
 کالیبره کردن مجدد حسگر تاچ آیدی
ممکن است که اثرانگشت موردنظر خود را به‌درستی در تاچ آیدی ثبت نکرده باشید و یا حتی تصور می‌کنید که این مشکل به‌مرورزمان رخ‌داده است. دلایلی وجود دارند که باعث می‌شوند تاچ آیدی آیفون یا آیپد شما به‌مرورزمان دقت اولیه خود را از دست بدهد. بهترین کار در این‌گونه شرایط، حذف و ثبت اثر انگشت مورد نظر از ابتدا است. برای تنظیم دوباره، مراحل زیر را طی نمایید:
قدم اول روی آیفون یا آیپد وارد تنظیمات شده و به  Touch ID & Passcode  بروید و سپس رمز دستگاه را وارد کنید.
قدم دوم اثرانگشتی که با آن مشکل داشته و دستگاه در تشخیص آن دچار مشکل شده است را انتخاب کرده و گزینه  Delete Fingerprint  را بزنید.
قدم سوم
سپس برای ثبت مجدد انگشت خود گزینه Add a Fingerprint  را انتخاب کنید.
قدم چهارم انگشت خود را در حالت‌های گوناگون بر روی دکمه هوم قرار دهید، تمامی نقاط اثرانگشت خود را روی این قسمت قرار دهید تا تمام بخش‌های تصویر قرمزرنگ بشوند.
توجه داشته باشید که در این فرآیند، انگشت خود را به آن شکلی که فکر می‌کنید همیشه برای باز کردن قفل تاچ آیدی روی آن قرار می‌دهید نگه‌دارید.
قدم پنج
بعد از اتمام فرآیند ثبت شدن اثرانگشتتان، دکمه  Continue  را بزنید.
قدم ششم
اکنون با فشار دادن دکمه پاور و قفل‌کردن دستگاه، بررسی کنید که مشکل برطرف شده باشد.

همچنان با تاچ آیدی مشکل‌دارید؟
اگر مشاهده کردید که بعد از انجام مراحل بالا و کالیبره کردن مجدد اثرانگشت موردنظرتان، بازهم در باز کردن قفل نمایشگر آیفون یا آیپد خود مشکل دارید، علت این ایراد ممکن است از طرف شما نباشد. برای حل مشکل در این شرایط راه‌کارهای زیر را انجام دهید:
* قسمت تاچ آیدی دستگاه خود را به کمک یک دستمال میکرو فایبر از چربی و کثیفی تمیز کنید.
* از یک انگشت دیگر برای انجام این کار استفاده کنید، ممکن است انگشتی که مدنظر داشته‌اید، اثرانگشت برجسته‌ای نداشته است.
* با قرار دادن دستگاه خود در حالت  DFU  ، به کمک آیتونز دستگاه خود را یک‌بار ریستور کنید.

3.3/5 (4 رای)
مشکل صدای آیفونتبدیل ویدئو و تصاویر زنده به Gif در آیفون 6s و 6s پلاسچند را جهت کاهش مصرف دیتای سیم کارت آیفون در ios 9انتخاب آیتم های استارت آپ در مکجلوگیری از دریافت پیامک های تبلیغاتی یا یک مخاطب در آیفون
ارسال نظر
verification
واتسآپتماس با ما