نمایندگی و خدمات پس از فروش اپل، تعمیرات تخصصی آیفون، آیپد، مک بوک

پاسخ به دو سؤال مهم در مورد شارژ آیفون که دغدغه‌ی تمام کاربران است

شارژ صحیح باتری گوشی یکی از مهم‌ترین و شاید حساس‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در تجربه شما از استفاده از گجت مهمی مثل تلفن هوشمندتان است. معمولاً انتظار داریم که باتری گوشی ما لااقل یک روز و تا چند سال بدون مشکل خاصی آیفون یا هر گوشی هوشمند جدید دیگری که داریم را روشن نگه دارد.

اما دو سؤال مهمی که قطعاً در ذهن بسیاری از کاربرها وجود داشته و شاید تابه‌حال پاسخ مشخصی برای آن پیدا نکرده‌اند این است که آیا شب‌هایی که آیفون ما تا ساعت‌ها پس از شارژ شدن از برق خارج نمی‌شود ممکن است موجب زودتر خراب شدن و افت کارایی باتری شود؟

سؤال دوم اینکه آیا اشکالی دارد که مثلاً باتری آیفونی که ۹۰ درصد شارژ دارد را دوباره برای کامل شدن به برق متصل کنیم؟

جسی هولینگتون نویسنده ارشد بخش آیپاد و آیتونز وب‌سایت iLounge در پاسخ به سؤال کاربری که از بابت پیش آمدن مشکل برای آیفون ۶ خود این دو موضوع را مطرح کرده این‌طور توضیح می‌دهد :

شارژ شدن آیفونی که تمام طول شب به شارژر متصل مانده هیچ آسیبی به دستگاه شما نخواهند رساند. همین‌طور شارژ کردن آیفونی که ۹۰ درصد شارژ دارد حتی به‌صورت مداوم هم برای باتری مشکلی به وجود نمی‌آورد.

امکان اینکه یک آیفون یا هر دستگاه مدرن فناوری دیگر را بتوان بیش‌ازحد شارژ کرد وجود ندارد. هر دستگاهی که از باتری‌های لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند می‌بایست مجهز به مدار شارژی باشد که به هنگام پرشدن باتری و رسیدن آن به ۱۰۰ درصد جریان برق را قطع کند. به‌عبارت‌دیگر هنگامی‌که آیفون به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رسد استفاده از برق باتری قطع‌شده و دستگاه از برقی که از شارژر به آن وارد می‌شود استفاده می‌کند.

همچنین شارژ کردن باتری زمانی که هنوز به‌طور کامل به پایان نرسیده به آیفون شما آسیب نخواهد رساند و چه‌بسا این کار روش مناسبی برای شارژ یک دستگاه امروزی است. باتری‌های لیتیوم یونی دارای تعداد مشخصی از سیکل شارژ شدن هستند که این میزان برای آیفون ۵۰۰ بار است. اصطلاح " سیکل شارژ " به‌یکبار شارژ شدن از صفر تا صد درصد گفته می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر هر بار که آیفون خود را هنگامی‌که ۹۰ درصد شارژ دارد به برق متصل می‌کنید تا به ۱۰۰ درصد برسد، در حقیقت از یک‌دهم یا ۱۰ درصد یک سیکل شارژ کامل استفاده کرده‌اید. این یعنی اگر شما تمام عمر باتری آیفون خود را از ۹۰ درصد تا ۱۰۰ درصد به برق متصل کرده باشید به‌جای ۵۰۰ بار می‌توانید ۵۰۰۰ بار آن را شارژ کنید تا عمر باتری شما تمام شود.

ولی اگر نوع استفاده شما به این نحو است که باتری خود را از ۱۰۰ درصد تا ۰ درصد خالی کرده و سپس به برق متصل می‌کند در حقیقت یک سیکل شارژ کامل را استفاده کرده‌اید که منجر به کم‌تر شدن عمر باتری می‌شود.

درمجموع باید گفت که اکثر مردم بیشتر از حد نیاز نگران باتری‌های خود هستند و شاید دلیل آن حضور باتری‌های نسل قدیم یا نیکل کادمیومی بود که می‌بایست استفاده می‌شدند تازنده بمانند و با گذشت چندین سال از کنار رفتنشان هنوز هم همان طرز فکر در میان بسیاری از کاربرها وجود دارد. در انتها می‌توان گفت که کاربرهای آیفون می‌توانند هرزمان که احساس کردند به باتری بیشتری نیاز دارند آن را به شارژ
متصل کنند.

4.3/5 (4 رای)
مشکل صدای آیفونرفع مشکل ضعیف بودن حسگر تاچ آیدی آیفونتبدیل ویدئو و تصاویر زنده به Gif در آیفون 6s و 6s پلاسچند را جهت کاهش مصرف دیتای سیم کارت آیفون در ios 9انتخاب آیتم های استارت آپ در مک
ارسال نظر
verification
واتسآپتماس با ما