نمایندگی و خدمات پس از فروش اپل، تعمیرات تخصصی آیفون، آیپد، مک بوک

برخی از کاربران گوشی های آیفون با مشکلات مختلفی در بخش صدا روبرو می شوند، مثلا در زمان پخش موسیقی، صدایی از گوشی پخش نمی شود یا در زمان فیلمبرداری صدایی ضبط نمی شود یا اینکه کاربر در زمان مکالمه با گوشی ایفون، صدایی دریافت نمی کند و یا همه صداهای گوشی قطع میشود یا اینکه با مشکلات دیگری که مربوط به بخش صوتی در گوشی ایفون است، مواجه می شوند.

به همین جهت در ادامه این مطلب در مورد مشکلات قطع و اختلال در صدای گوشی ایفون که بیشتر در گوشی های مدل iPhone 7  وiPhone 7 Plus، مشاهده می شود و راه های رفع مشکلات پخش صدای ایفون توضیحات لازم، ارائه می شود.

دلایل بروز مشکل صدا در گوشی آیفون

دقت داشته باشید، گوشی های همراه همیشه در معرض اتفاقات مختلفی که می تواند، قطعات داخلی آن از جمله میکروفن و یا اسپیکر موبایل را از کار بیاندازند، می باشد.

مشکل صدا می تواند به دلایلی مانند سوختن قطعه اسپیکر، پارگی فلت اسپیکر، خرابی آی سی صدا و ... ایجاد شده باشد.

همچنین اتفاقاتی مانند نفوذ آب، ورود ضربات شدید و کوچک، مشکلات نرم افزاری و .... از عوامل دیگر ایجاد مشکل صدا در گوشی است. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی می توانید اقداماتی مانند تهیه قاب برای گوشی و محافظت از گوشی را انجام دهید.

تشخیص اینکه مشکل قطع صدا و خرابی میکروفون، یک مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری، توسط تعمیرکار انجام می شود.

با توجه به اینکه گوشی های آیفون، دو بلندگوی داخلی دارند، لذا قطعی صدا می تواند در هرکدام از این دو بلندگو یا هردو با هم ایجاد شود.

یکی از این بلندگوها، اسپیکر مربوط به مکالمه است که در لبه بالایی قاب گوشی نصب شده و در زمان برقراری تماس تلفنی، برای رساندن صدای مخاطب به شما، فعال می شود.

بلندگوی دیگر که بزرگ تر است، در لبه پایین قاب نصب شده است و به عنوان اسپیکر اصلی برای مواردی مانند پخش صدا و موزیک و ... به کار می رود.

اگر قطع صدا در زمان برقراری تماس تلفنی باشد و مشکل نرم افزاری نباشد، اسپیکر مکالمه خراب شده است اما اگر در حین پخش موزیک، صدا پخش نشود، مشکل از اسپیکر اصلی یا همان بازر (کپسول اسپیکر) گوشی است.

در مواردی که هیچ صدایی در زمان تماس و پخش موسیقی از دستگاه پخش نمی شود، ممکن است هر دو بلندگو دچار مشکل شده اند که احتمال بروز آن خصوصا برای گوشیهای آیفون بسیار کم است .

توجه داشته باشید مشکل قطع صدا در گوشی های آیفون می تواند علت سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشد. به همین جهت توصیه می شود ابتدا اقدامات لازم برای رفع مشکل قطعی صدا که کاربر می تواند به تنهایی انجام دهد، را انجام دهید. اگر استفاده از این روش ها مشکل را برطرف نکرد، در مرحله بعد باید به یک مرکز معتبر تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید.

روش های حل مشکل قطع صدای آیفون

در صورتی که با مشکل قطع صدای آیفون مواجه شدید، قبل از مراجعه به مرکز تعمیر موبایل، می توانید این روش ها را برای حل مشکل امتحان کنید:

  • بررسی بخش تنظیمات صدای گوشی آیفون

ممکن است در مواقعی، مانند درآوردن گوشی از کاور و یا زمانی که گوشی در جیب کاربر قرار دارد، گوشی حرکت کرده و تنظیمات آن به هم بریزد و یا اینکه بصورت اتفاقی گوشی در حالت سایلنت قرار گرفته باشد.

بنابراین بهتر است در اولین اقدام، این بخش گوشی را بررسی کنید و اگر گوشی در حالت سایلنت قرار دارد، آن را غیرفعال کنید، تا مطمئن شوید که حالت Silent Mode خاموش است تا اگر مشکل از تنظیمات بود، صدای اسپیکر، مجددا وصل شود.

  • بررسی کلید قطع صدای آیفون

کلید Mute گوشی ایفون در قسمت بالای کناره چپ آن، قرار دارد، از این دکمه برای قطع و وصل صدا استفاده می شود.

وجود سوئیچ  Ring/Silentبه شکل یک مستطیل نارنجی رنگ کوچک در بالای این کلید، نشان می دهد که گوشی در حالت سایلنت، قرار دارد و صدای آن فعال نیست که باید آن را به سمت جلو بکشید تا رنگ نارنجی دیگر دیده نشود.

  • بررسی روشن نبودن گزینه  Do Not Disturb

دلیل دیگر کار نکردن صدای آیفون، می تواند روشن بودن حالت Do Not Disturb باشد. ممکن است اشتباها یا اتفاقی این گزینه در قسمت تنظیمات فعال شده باشد، یا اینکه فراموش کرده باشید، آن را خاموش کنید.

  • بررسی حالت هدفون و بلوتوث گوشی آیفون

احتمال دارد که اسپیکر گوشی شما، از طریق بلوتوث به اسپیکر دیگری وصل شده باشد یا روی حالت هدفون قرار گرفته باشد، این مساله باعث می شود صدای گوشی کار نکند.

می توانید از طریق دکمه کم و زیاد صدا تشخیص دهید که گوشی در این حالت قرار دارد. وقتی صدا را با این دکمه کم و زیاد کنید، کلمه Headphones روی صفحه ظاهر می شود.

به همین جهت یکی از کارهایی که می توانید با قطع شدن صدای گوشی انجام دهید، چک کردن تنظیمات یا کنترل سنتر، بلوتوث آیفون و خاموش کردن آن است.

  • تمیز کردن اسپیکر آیفون

اگر اسپیکر داخلی گوشی آیفون، صدایی پخش نمی کند یا صدای آن کم شده است، ابتدا با یک هدفون آن را امتحان کنید. اگر با هدفون صدای موسیقی پخش شد به احتمال زیاد اسپیکر آیفون، مسدود شده یا دچار مشکل شده است.

در این صورت می توانید سوراخهای کنار پورت لایتینگ آن را با یک مسواک نرم و خشک، تمیز کنید تا آلودگی ها یا گرد و خاک آن پاک شود.

همچنین اگر گوشی در یک قاب محافظ قرار دارد، مطمئن شوید که محافظ دستگاه جلوی اسپیکر و پخش صدا را نمی‌گیرد.

  • بروزرسانی نسخه  iOS

بروزرسانی سیستم عامل دستگاه می تواند یکی از راه های حل مشکل قطع صدای آیفون باشد. برای بروزرسانی باید از مسیر  Settings > General > Software Update استفاده کنید.

  • فورس ری استارت کردن گوشی

اگر هیچ کدام از روش های مذکور برای برطرف کردن مشکل صدای گوشی موثر نبود، می توانید برای رفع مشکل یکبار گوشی را خاموش و روشن (ری استارت) کنید. این کار ساده، در اکثر مواقع برای دستگاه های الکتریکی، سریع ترین روش حل مشکل، است. به این دلیل که ممکن است، مشکل از یک باگ کوچک نرم افزاری باشد.

برای فورس ریستارت کردن در گوشی آیفون تا مدل 6 و 6 پلاس، کاربر باید دکمه پاور و هوم را همزمان نگه دارد تا صفحه خاموش و دوباره روشن شود و لوگوی اپل روی صفحه گوشی نمایان شود.

در گوشی های آیفون مدل 7 و 7 پلاس، کاربر باید برای ری استارت کردن گوشی، دکمه کم کردن صدا و دکمه پاور را به همزمان بفشارد و پس از ظاهر شدن لوگوی اپل، آن را رها کند.

اما از آیفون 8 به بعد باید برای فورس ری استارت کردن باید این مراحل انجام شود:

-نگه داشتن دکمه بالابردن صدا و رها کردن آن

-نگه داشتن دکمه کم کردن صدا و رها کردن آن

- نگه داشتن دکمه کناری و رها کردن آن بعد از ظاهر شدن لوگوی اپل.

با این کار احتمالا مشکل قطع شدن صدای گوشی آیفون، حل خواهد شد، اگر همچنان مشکل وجود داشت باید به یک تعمیرکار حرفه ای و مورد اطمینان مراجعه کنید.

  • حذف برخی برنامه ها

برخی اپ هایی که جدیدا نصب کردید و مشکوک هستند، احتمال دارد مشکل صدا را برطرف کند، به این علت که امکان دارد برخی از این برنامه ها موجب بروز اختلال نرم افزاری در عملکرد گوشی شده باشند.

  • فکتوری ریست و بردن تنظیمات به حالت پیش فرض

آخرین راه حل نرم افزاری که یکی از روش های ریشه ای برای حل مشکل قطع صدای گوشی آیفون توصیه می شود، برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت پیش فرض است. با انجام ریست فکتوری، تمام اطلاعات گوشی حذف می شود و وضعیت آن به حالت پیش فرض کارخانه برمی گردد ولی با انجام ریست تنظیمات در گوشیهای اپل بدون حذف اطلاعات فقط تنظیمات به حالت اولیه کارخانه ای درمی آید.

برای این کار، ابتدا از اپل آیدی خود خارج شوید. سپس به بخش General تنظیمات بروید و در قسمت reset گزینه Reset all Settings را انتخاب کنید و منتظر باشید تا عملیات ریست تنظیمات انجام شود و بعد از آن دوباره وضعیت صدای گوشی را بررسی کنید.

با توجه به اینکه مشکل صدا در گوشی های آیفون مدل 7 و 7 بیشتر مشاهده می شودکه اکثرا ایراد سخت افزاری می باشد ، توجه داشته باشید که تمام مراحل گفته شده برای حل مشکل صدای گوشی در مدل آیفون 7 و مدل های دیگر، قابل استفاده است.

تعویض و تعمیرآی سی صوت یا آی سی صدا در آیفون 7 و 7 پلاس

جهت تشخیص ایراد سخت افزاری مشکل صدای آیفون ابتدا با دستگاه یک مکالمه برقرار کنید سپس در صفحه اصلی مکالمه بر روی گزینه بلندگو بزنید اگر غیر فعال یا کمرنگ بوده و قابل تغییر نباشد مشکل سخت افزاری بوده و نیاز به تعویض آی سی صوت دارد. تعویض آی سی صدا یا همان آی سی صوت آیفون کاری تخصصی بوده و نیاز به مهارت تعمیرات بر روی برد آیفون دارد. در برخی موارد دیده شده بعضی از تعمیرکاران به دلیل عدم مهارت کافی با تعویض آی سی صدای آیفون باعث خاموشی گوشی و یا بروز بضی ایرادات برای گوش شده اند.البته ممکن است مشکل عدم صدای آیفون 7 و 7 پلاس با ریبال کردن آی سی صوت برطرف شود که در این موارد احتمال برگشتن مجدد ایراد گوشی وجود دارد.تعویض آی سی صوت گوشی آیفون شما در شرکت همراه ایرانیان با دقت و مهارت کافی انجام شده و پس از آن به شما گارانتی تعمیر داده میشود.

پس از انجام این اقدامات، گوشی را با پخش موزیک و یا تماس تست کنید، اگر هنوز صدایی شنیده نمی شود یا صدا ضعیف است، حتما باید به تعمیرکار حرفه ای، متخصص و مورد اطمینان مراجعه کنید و به هیچ وجه خودتان وارد عمل نشوید.

قیمت تعویض آی سی صدای گوشی آیفون

مبلغ هزینه تعمیر مشکل صدای  آیفون بستگی به مدل دستگاه و نحوه برطرف کردن ایراد صدای آیفون دارد بعنوان مثال ممکن است مشکل صدای آیفون از اسپیکر آیفون بوده ویا با سرویس اسپیکر حل شود و یا اینکه میکروفن گوشی اپل شما صدا را ارسال نکندکه نیاز به تعویض میکروفن و یا تعویض فلت میکروفن دارد.اما در بیشتر موارد برای مشکل صدای آیفون7 و آیفون 7 پلاس آی سی صدا یا همان آی سی صوت مشکل پیدا میکند که یا باید ریبال شود و یا تعویض گردد که قیمت ریبال آی سی صدا با قیمت تعویض آی سی صدا متفاوت است و بعد از بررسی توسط کارشناس با توجه به ایراد دقیق و مدل گوشی اپل قیمت یا هزینه تعمیر مشکل صدای گوشی اپل مشخص میشود.

در این مطلب به بررسی مشکل میکروفن و صدای گوشی آیفون و راه حل های برطرف کردن این مشکل پرداخته شد.

امیدواریم با استفاده از این روش ها، مشکل گوشی شما برطرف شود. اما در صورتی که همچنان مشکل وجود دارد، دقت داشته باشید به مراکز معتبر و کارشناسان متخصص تعمیرات گوشی همراه مراجعه کنید.

شرکت همراه ایرانیان با حضور کارشناسان حرفه ای تعمیرات گوشی های همراه و سایر گجت های دیجیتال مانند: تبلت، آیپد، اسمارت واچ و ... آماده ارائه انواع خدمات به هموطنان عزیز از تمام شهرها می باشد.

3.0/5 (1 رای)
رفع مشکل ضعیف بودن حسگر تاچ آیدی آیفونتبدیل ویدئو و تصاویر زنده به Gif در آیفون 6s و 6s پلاسچند را جهت کاهش مصرف دیتای سیم کارت آیفون در ios 9انتخاب آیتم های استارت آپ در مکجلوگیری از دریافت پیامک های تبلیغاتی یا یک مخاطب در آیفون
ارسال نظر
verification
واتسآپتماس با ما